Friday, May 22, 2009

Me?

Salam,

pagi ini dah ada someone yg bisa buat daku marah.
Actually aku mmg malas nak marah org ni. If memang salah daku yes, aku akui and i admit

2-3 hari ni sibuk ada seorang insan yg merupakan AJK a.k.a Committee sebuah property yg kompeni daku bertanggungjawab ini. So dats means i'm the one yg keluarkan data akaun and presented it to the auditor.

Alhamdulillah audited report dah selesai. W/pon sang auditor itu mmg agak slow buat keje but he did it. Kudos to you Mr Yap, maaflah asyik diganggu oleh daku yg asyik mengejar. You know i chase you sbb ada org dok pressure i kan.

Ok berbalik pd citer sang minah Comittee itu. Terdapat kesilapan pd tajuk audited report itu. Nope bukan sebab nombornya. Ia dsebabkan oleh namanya. Daripada Apartment harus ditukar kepada Retail. so, mmg aku akui, kami agak lambat bekerja. Aku la yg lambat itu. Leka mungkin. Tapi kami dah buat yg sepatutnya, daku dan auditor sama-sama berusaha membetulkan yg salah. Tapi biasa la syarikat audit ini perlukan Partner utk menandatangan, kemudian ke Pesuruhjaya Sumpah. Sang minah ini, i think la so old fashioned fikirannya asyik kepada perkara yg lepas. Daku yg baik hati ini menadah telinga mendengar bebelannya. Kemudian..aku mengamuk dek satu ayat yang minah ini sebutkan. Korang nak tahu apa dia kata?

"You hantar amendment nih you ada altered the numbers ke?"

Siyes nih. Ni statement yg berbahaya. Dia kuarkan soklan yg menuduh daku menipu akaun. Kuarkan andaian bahawa aku tukar nombor-nombor yg tercarit dalam audited report itu.
Ni mmg aku pantang. Tuduhan. Fitnah.

Maka, hilanglah adab sopan aku pada minah Comittee ini. Aku bersengkang mata, bergaduh dgn auditor, dimarah oleh pihak atasan kerna uruskan akaun property ini. Dituduh sedemikian rupa. Meninggi suara la jugak daku pagi td.

Tindakan ku, memberikan nombor auditor ku padanya, suruh sang Minah itu bertanya sendiri pd auditor ku. ADAKAH DAKU ADA MENUKAR DATA DALAM AUDITED REPORT ITU.

Sehabis berbuat demikian. Ku ucapkan terima kasih dan pantas meletakkan telefon. Minah itu terdiam mungkin. Tak sangka aku sangat marah dengan statementnya.

Di sini, aku nak bertanya pada kalian. Siapa yang tidak marah dengan kenyataan yg dia utarakan?

This is about my job. My gaji. My duit. Yang menjadi darah daging. Aku tak berani nak menukar data dalam akaun. Aku tak berani nak mengambil lebih dari yang sepatutnya. Jika rezeki RM1 aku takkan menipu utk dapatkan RM2.

p/s: esok daku ada meeting dengan penduduk di property terbabit. Jika ada berita tentang minah Committee dibaling kerusi oleh si tukang wat akaun itu, mungkin daku orangnya..hahahaha (isk tak mungkin punye..). Kalian doakan daku agar tabah berhadapan dengan peluru yg akan hinggap di hati aku esok. Doakan daku ye

No comments: