Monday, May 25, 2009

Entry..surat chenta?

Salam all,

remember tentang mereka yg memasang spy utk menelek sama ada aku guna pakai "YM" semasa waktu kerja itu?

Nak tahu satu cerita? mereka ambil tindakan seterusnya. Memotong line internet dari pc-pc yg tidak berkenaan. Huh..yeah right..i bet my pc included

semasa dikhabarkan berita itu. Mataku memandang pd mereka-mereka yg aktip ber Google 'internet' pada waktu kerja. Masing-masing membulatkan mata. Habis sahaja berita itu. Aku tidak bangun utk bersalam dgn si dia yg cuba memasang "SPY" itu. Aku tak mahu menjadi hipokrit. bermanis muka pdhal waktu yg sama menikam dari belakang. Jika aku tidak suka..aku tidak suka. Profesional.

Aku bergosip dgn rakan sealiran dgnku, Internet umpama nadi. Dipotong maka lifeless jadinya. Katanya jika pc dia jd mangsa. Tunggu sahaja surat chenta utk management. Sempat bergosip dgn sorang lagi se'aliran' dgnku, katanya surat chenta dah lama ready cuma belum di poskan sahaja. Seorang lagi yg mungkin menjadi mangsa. Katanya, kita ni cuma makan gaji, ikut sahaja rentak mereka.

Persoalanku, sejak bila kompeni ini bertukar rentak menjadi autokrat? Hmm. Sistem beraja mungkin lebih tepat. Apapon, aku makan gaji. Aku turutkan sahaja keputusan mereka. Jika atas alasan ini katanya masing-masing akan jd lebih produktip. Lihat sahajala berapa ramai yg hepi. Hepi utk dtg kerja..hepi utk bersenda gurau seperti dulu kala.

Maaf jika selepas ini aku menjadi terlalu formal buat kalian. Aku tidak mahu jd hipokrit. Hukuman atas aku laksanakan ke atas diriku. Jgn dilakukan ke atas org lain. Terpulang. kerna aku pn sedang merangka isi surat chenta ku untuk mereka.

2 comments:

Shemmi said...

wooo..

sgt 'ketatnye' suasana opismu..huhu..
masakan berinternet akan mengganggu kerja?
aku tak percaya itu. maksudku..aku kenal matun..dia bkn org mcm tu...

tunteja said...

huhuhuhu matun cayammm nampaknyer x leh nk menyengal dgn u kt ym lagik..