Friday, October 9, 2009

saya kembali!!

salam,

bukan xmo menghupdate..everyday buka ada saja nk ku update
bukan xde citer mmg byk citer
citer ttg kenangan semasa g umrah
citer ttg kehidupan seharian
citer ttg masalah kerja yg menimbun (boringgggg)
citer ttg sahabat
citer ttg keluarga
citer ttg raya

macam-macam citer ada
tp bila dah jengah blog..
nak taip..aku tatau mana satu nk story 1st.
mental block
mungkinkah sebab aku dah lama x membaca bahan ilmiah?
hmmm

oh ye berita gembira..aku dengan sang kancil hubungan dh kemabli pulih
takat smashing & perli & sindir tu dah lali
sampai bila nak masam muka kan..

berita lagi satu
aku menegur sahabat terchenta
kerna lemah semangat, bersedih dan masih x percaya sang Arjuna mungkir janji
puas aku menasihati
bermacam cara ku berikan agar dia cergas kembali
Lelaki itu sudah gembira di sisi yg lain, kenapa kamu masih berduka?
tapi dia masih menatap pintu yg telah tertutup itu
masih mahu mengetuk..enggan berganjak
yang lagi buat aku marah..dia mula mengetuk pintu lain
masalahnya di pintu itu sudah ada Suri lain di dalamnya
sebagai sahabat aku berhak memarahinya bukan?
sahabt perlu marah sahabat yg lain bila dia berbuat salah bukan?
ya..sahabatku itu merajuk hati kerna aku menegurnya
teguran bukan kerna ku benci sahabat
teguran kerana aku sayang

cerita lagi satu
seorang sahabat bertanyakan pdku
tidak cantikkah dia? kurang berserikah dia?
pada ku dia sungguh cantik..dia menawan dan comel
padaku dia ada identiti tersendiri
enggan mengikut arus, yakin pada diri
tapi terkadang yakinnya goyah, semangatnya goncang
kataku pada sahabat
Yakinlah bahawa dirimu itu cantik, yakinlah bahawa dirimu itu bersinar
Bagiku hanya jauhari mengenal manikam
Dia mahal orangnya, hanya orang tertentu dapat melihat betapa istimewanya dirinya
Yakin pada ku kawan, kamu sangat istimewa

sahabat yg tercinta lagi seorang
terputus hubungan utk sementara,tapi aku tahu..dia pon tahu
hati kami masih yakin. dia sahabat, dia kawan, dia teman
aku setia ada di sini utk mendengar luahan
sahabat, jangan menghilang begitu lama ya
aku merindu dibuatnya, rindu dgr luahan kamu, rindu dengar celoteh kamu

waaa...aku byk bercerita tentang sahabat ye
kerna bagiku sahabat perencah dalam hidup aku
sahabat banyak mengajar aku
sahabat teman daku
sahabat tidak menghakimi daku
to all my frens i really do love you

2 comments:

Shemmi said...

^_^





sob sob sob...

Mami Booluck said...

selagi hati kite masih satu.walau jauh dimata,jauh kedengaran..namun kasih masih utuh....
sayang u my dear!!