Wednesday, February 11, 2015

Peniaga Jalanan...cabaran: Ayat gugah hati

Kata-kata yang akn mematahkan semangat seorang peniaga

Statement 1
 Aik ko tak kerja ofis dah ke, belajar sampai Master kemain

Nak menitik air mata bila dgr statement berkenaan, takkan aku nak ceritakan tentang aku dikhianati oleh orang yg janjikan aku macam-macam, in the end leaving me to bite the dust kan

Jawapan saya
Sahabat, i praktis my Master sijil, nak jadi bisneswoman

Statement 2
Ko meniaga kat mana?

Aduhai, aku ni peniaga jalanan..berhujan panas, dengan debu dan asap kenderaan (aisshh meleleh air mata ku), mana boleh setara dengan sahabat yang kerja di office yang ada aircond kerusi empuk menghadap laptop, pc

Soalan ini aku tak berikan jawapan

Statement 3 
Along meniaga? Banyak dapat? So camne unjuran jualan

Amboi..ingat aku buka syarikat besar ke, nak buat unjuran jualan bagai..
Saudara, saya peniaga jalanan..buka payung, buka meja..letakkan barang jualan dan meniaga
Saya berusaha keras nak kumpul duit byr segala hutang piutang dan bil yg ada
Give me a call bila saya berjaya cipta jualan puluh ribu sebulan ok..


itu 3 ayat yg gugah hati i
top 3
rasa ngilu dihati nih

No comments: