Wednesday, July 15, 2009

Sue and be sued!!


Assalamualaikum..

waduh lama juga nggak post anything here kan..
hmm..memang mcm2 jadi last few weeks

oh ye, dpt kelulusan utk claim perjalan for spjg masa daku meeting JMB yes yes!! aku dah pegi baper byk meeting ha?
1. Bayu JMB Meeting
2. Season Square JMB Meeting
3. Meeting SSQ account dgn Medan Prestasi
4. Idaman Meeting with JMB council
5. JMB Idaman Meeting dgn resident
6. JMB Meeting Dahlia
7. JMB Meeting teratai (siap postpone lagik)
8. JMB Meeting lestari

waaaaaaaa ada 8 meeting tuh. Ada lagi beberapa meeting lagi on the way. Alhamdulillah sumer audited akaun report siap.

Audit report, ini mengingatkan daku tentang perangai seorang mamat di Lestari yang mengamuk mengatakan ada sesuatu yang tidak kena pada laporan kewangan yang ku sediakan. Katanya syarikat ku ada menyembunyikan sesuatu. Huwaa..akaun ini aku yang sediakan, telah siap beraudit lagi. Satu apa pon aku tak sembunyikan dari auditor luar tersebut.

Kemudian aku jumlah mamat ini, tanyakan pd dia..apa yang kamu tak faham dengan audit report yg aku rasa akan dipertanggungjwbkn itu? Alih-alih mamat itu kata.."Ah tak guna nak ckp apa..benda dah habis," pulak..aku dah ready nak explain nih. Dengan kecoh kata Pest Control tu hapa, waste disposal tu hapa. Aku katakan itu adalah khidmat selenggara yg disediakan utk apartmentnya..sikit pon dia tak percaya. MAsih mengatakan bahawa akaun itu salah tak ada unsur penyelewengan. Dalam hati aku katakan, get ready ok. If you said anything about it, I'll sue you

I can be sued..and i also can sue you!!

Sape tak marah kan kerja yang menuntut masa kita. Checking satu persatu, dengan rasa sabar nak meletakkan dan mengenalpasti setiap sen yang dibayar oleh penghuni apartment, dikatanya ada penyelewengan..sakit hati woo. Sbb aku tahu aku tak buat pon, kompeni pon x buat..

Don't play play i' ll sue you tau kalau taburkan fitnah..aku rasa bertanggungjwb atas apa yg aku lakukan, i represent the company. Ini mata pencarian daku, ini yg jadi darah dagingku. Akan mengalir dalam keturunan daku, so kena amik perhatian serius.

2 comments:

Hot Mummy said...

matun,rileks jgn mare2 yer..nanti cepat tua...

Shemmi said...

aku x seram matun marah2..hehe.. tapi lg seram tgk muke kucing tu..
mcm rupe org semcm...eyy...