Thursday, June 13, 2013

Servis bank

akak pernah menghadapi mslh dgn 2 branches bank..
CIMB and Maybank..
bukan akak kata servis bank tu hampeh..
but sometimes depa kelekaan and amik mudah ttg kisah akak

kes 1 - CIMB Bank
kisah ni 3 tahun lepas when akak refinance my house. Lawyer yang dilantik oleh CIMB sgt lembab ya hamat..terkiput kiput..akak call xmo jwb ada je alasan..
penyudahnya..akak buat aduan rasmi di website CIMB. In 2 days Customer Resolution Unit depa call akak..mintak hampun maaf..and tadaa in a week duit dah dimasukkan dalam akaun selepas hampir 3 bulan xde khabar berita khen..

kes 2 - Maybank
ni baru lagi terjadi..akak membatalkan ASB loan akak..jnjinya settle in a month..sudahnya almost 2 months x siap2. When i call the branch..memanjang xde org pick up my call..call line manager branch..ada ke patut dia ckp, "saya kt bawah ni..xleh nak pass line..boleh call another line?" Branch Manager okeyh..boleh amik mudah sebegitu.
Again..akak buat aduan rasmi di website mereka beserta details and konologi of my kes.
Tadaa..keesokan harinya..i received email and call from the Customer Complaint Unit of Maybank..HQ tau. depa hantar surat tunjuk sebab to the branch.
Akak bukan la minta duit terus deposit immediately kan..i just want to know simple answer..ini tak langsung ghuyup x ketahuan..kita pon tahu ttg prosuder bagai nih..xde la cikai sgt sampai tak tahu SOP tu hape khen..

So utk kengkwn yg ada mslh dgn any bank branches..kalu depa berlagak sgt..officer mereka sgt x beri kerjasama, sila la buat aduan rasmi. Coz when you put it in writing..automatic HQ akan tahu..and layan kita..betul nih (except aduan kenapa loan x lepas je la..itu akan x janji..)

No comments: