Thursday, August 5, 2010

Tiba tiba terkenang

mengulang citer lama..
smlm i dpt call dr seseorang yg wendu sesangat
kawan baik aku yg hilang lebih dari 2 tahun (yes no call, no sms, no email)
tapi camne pon ada la gak i luahkan hati dalam my other blog
untuk tatapan dia..jap i singkap semula sejarah..(pergh sayu lak rasa tetiba)
yes Yati..sila menangis ye




Surat untuk Liza

Salam za,

lama kita x sembang kan? bila last time kita jumpa ye? hmm seingat aku masa percutian kita ke Kota Kinabalu. Sampai sekarang aku masih teringat betapa gilanya kita men gamble je pegi sana dgn xde perancangan trus meredah ke sana..ingat tak the first Hotel yg kita masuk tu? Aku perasan muka Yati and muka ko berubah. Masuk je bilik yg kita tempah..aku terus x pikir panjang..capai tepon trus tepon another hotel..nak check out time tu gak..i don’t care. Pandainya kita cipta alasan kenapa nak check out from tht hotel. Kita menyusur jln di KK tu sampai kita jumpa Kinabalu Daya Hotel. 3 of us agreed, rela dok hotel ni dr yg sebelumnya, walaupon harga dia a bit mahal utk kita.

Za,

Kenapa ye kita ke sana? Oh ye baru aku teringat, ko nak suprise kan si ‘hantu’ yang pada masa itu ko syg sangat. Sumpah masa tu aku cukup jeles sebab ko dah ada org yg ko syg and aku still single. Aku tak paham camne org boleh suka kat seseorang tuh. Aku ni kan gamble. Lelaki tgk aku mau dia lari 100 km ke hadapan, bak kata Yati “Matun, ko ni ganas sangat ,”. Dalam kelumpuk kita bertiga, Liza yang Cantik, Yati yang Anggun, Matun (aku) yang ganas. Hahaha…

Za,

Sampai sekarang aku teringat camne aku ngan Yati suka sakat ko. Bila ko gaduh ngan Yati, aku tukang tenangkan antara korang berdua. Ingat tak masa kat Airport KK? Ada ke patut nak beli makanan pon korang leh gaduh. Dah la kita bertiga masa tu cam rusa masuk kampung kt situ. Cam biasa aku berlagak cam aku terer pdhal dlm hati kecut giler..kat situ kita men redah je order keta sewa ke Taman Negara Kinabalu, menyusur ke Kundasang where kita beli bunga apa ek? Aku hadiahkan kat ko n Yati (aku kan x suka bunga). Pehtu kita gi Pasar Filipina, pehtu jln2 kat Pasar depa (apa nama pasar dia pon aku tatau) punye kita seronok tgk udang bukan men besar ngan sotong and segala jenis mknn laut yg kupikir lebih murah dr di semenanjung. Kemudian kita dok melantak seafood kat belakang Pasar Filipina.

Za,

Balik dr Sabah ko diam, padahal aku pikir of coz ko seronok sbb dh jumpa si ‘hantu’ tu. Tetiba aku dpt sms dr Yati kata si ‘hantu’ akan kawen x lama lagi. Punya la mmg HANTU!! No wonder ko x call aku. Pdhal seminggu dlm 3 hari kita mesti call or sms. Gayut lama-lama. Pehtu ko ilang..ko x angkat phone call dr aku maupon Yati. Ko ckp you need to be alone. Aku marah sgt-sgt kat si ‘hantu’ tuh. Sumpah Za, aku mmg x maafkan dia. Silap besar dia mainkan kawan aku.

Za,

Sampai la ni ko x call, sms, email aku. Nampak gaya ko boleh hidup dgn tenang dgn xdenya aku and Yati (why ko x call dia?). Cuma kadang2 kami terpikir, nape ko hukum kitorang sbb salah si ‘hantu’ tu. Xpe la Za, aku n Yati sentiasa doakan ko sentiasa happy. Don’t worry about me and Yati, we’ll be okay.

Take care Za..


surat ini dikarang pd March 2008

sekarang August 2010..lebih dari 2 tahun kan..kawan aku ni hilang

dear Liza, jangan hilang lagi ok..aku and yati wendu bangat kat ko







No comments: